Opdrachtgevers

Onder meer de NH Hotel Group en Philadelphia Zorg werken al geruime tijd volgens het Candidate Experience Marketing® model, ondersteund door onze specialisten.

Studie case NH Hotel Group
Een vooraanstaand bedrijf als de NH Hotel Group beseft zich maar al te goed dat sollicitanten ook gasten kunnen worden en heeft de nieuwe werkwijze inmiddels geïntegreerd in haar sollicitatieprocedures. Search & Co Groep begeleidt NH hierbij en gaandeweg zien we het beeld van deze organisatie onder sollicitanten veranderen.

NH meet ook continu de tevredenheid van sollicitanten en vraagt hoe zij het employer brand hebben ervaren. De feedback wordt gebruikt om de dienstverlening aan te passen. Ook krijgen alle afgewezen sollicitanten een speciale kortingscode waarmee ze een flinke korting krijgen op alle NH Hotels wereldwijd. Als dank voor de tijd en de energie die zij gestoken hebben in de sollicitatie. Ondanks hun afwijzing bedanken sollicitanten de hotelgroep voor de goede ervaring. De meesten blijven graag betrokken bij het ambassadeursnetwerk en willen graag in contact blijven met de organisatie en nieuwe vacatures (maar ook relevant nieuws) niet alleen zelf aandachtig bekijken, maar zelfs doorsturen aan vrienden.

Zo groeit het aantal vacatures dat NH Hotels kan invullen met kandidaten uit het eigen netwerk. De hotels zien het belang van externe werving afnemen en tegelijkertijd het imago als werkgever groeien. Kortgezegd: het bedrijf weet zelfstandig steeds sneller betere mensen te vinden.

Studie case Philadelphia Zorg
Search & Co Groep ondersteunt Philadelphia Zorg bij de administratie van het recruitmentproces. Onze recruiter beantwoordt alle sollicitaties volgens ons candidate experience marketing model. Alle sollicitanten ontvangen een vragenlijst hoe zij het contact met Philadelphia hebben ervaren. Belangrijke laatste vraag is of zij eventueel vrijwilliger willen worden. Philadelphia heeft veel moeite vrijwilligers te vinden en beseft zich maar al te goed dat sollicitanten ook vrijwilligers kunnen en willen worden.

Afgewezen sollicitanten willen in contact blijven met de organisatie en gaan positief om met de mogelijkheid vrijwilligerswerk te doen. Ondanks hun afwijzing bedanken sollicitanten Philadelphia voor de goede ervaring. De meesten blijven graag betrokken bij het ambassadeursnetwerk en helpen het imago postief te verbeteren.